Praktisk information

Här hittar du information om anmälningsförfarande, avbokningsregler och kurskostnader. Hör gärna av dig till oss om det är något du undrar över.

Anmälan

Anmäl dig till kurser genom att öppna dokumentet med kursinformationen och klicka på knappen "Anmäl dig här" längst ner i kursprogrammet. Det går även bra att du hör av till dig till någon av kontaktpersonerna eller ring 0470-58 30 88.

Uppge vilken kurs det gäller, ditt namn och adress samt faktureringsadress. Välkommen med din anmälan!

Sista anmälningsdag

Varje kurs har en sista anmälningsdag som vanligtvis är en månad före kursstart.
Du kan anmäla dig i mån av plats efter sista anmälningsdatum.

Kurskostnad

Begär gärna offert om ni är en stor grupp som önskar delta vid samma kurs. I kurskostnaden ingår alltid kaffe, lunch, frukt och vatten om inget annat meddelats.

Allergi/specialkost

Fyll i din allergi/specialkost på anmälningsblanketten när du anmäler dig till kursen. Personalen som serverar lunchen har i förväg fått veta vilka allergier/specialkost som anmälts.

Funktionshinder

Meddela oss i förväg om du har speciella behov för att kunna tillgodose dig kursen på bästa sätt. Alla lokaler vi använder har tillgång till hiss och i nästan alla lokaler finns tillgång till hörslinga. Under rubriken övrig information i anmälningsformuläret kan du uppge om du har speciella behov.

Övernattning

Övernattning bokar och betalar du direkt till valfritt hotell.

Avbokningsregler

Du kan avgiftsfritt avboka dig fram till sista anmälningsdatum. Avbokning ska ske skriftligt till oss. Vid avbokning efter sista anmälningsdatum ska deltagaren ersätta Region Kronoberg med hela kursavgiften. Vid avbokning senast en vecka före kursstart faktureras även övriga kostnader i samband med kursen, till exempel middag. Vid förhinder kan platsen överlåtas till annan i samma organisation efter samråd med oss.

Vad händer om kursen blir inställd?

Om kursen blir inställd på grund av för få antal anmälda deltagare blir du meddelad detta minst tre veckor före kursstart. Kontakta oss om du inte har fått någon information alls tre veckor före kursstart. 

Vi reserverar oss för inställda kurser och förändringar i kursprogram som ligger utanför det vi kunnat påverka, det vill säga force major, föreläsares plötsliga sjukdom, trafikförseningar och liknande. Blir kursen inställd på grund av detta erbjuds du att delta i någon annan kurs för samma kostnad.

Vi har rätt att ställa in en kurs då kursavgift inte har betalats. Deltagarens eventuella utlägg utöver det ersätts inte.

Kontakta webbredaktionen

Senast uppdaterad: 9 oktober 2015