Fler nyheter

19 februari 2019

Problem skanna via Cosmic

Problemet med att skanna via Cosmic är nu löst av leverantören. En rättning är testad av flera användare och det fungerar bra.

Planen är nu att denna rättning läggs ut till alla vanliga datorer söndag kväll 24 februari.

Användare som använder Cosmic TS kommer att få rättningen lite senare eftersom testningen inte är klar i den miljön.

Om upplösningen vid skanna har minskats på grund av problemet så rekommenderas nu att återgå till upplösningen 300 dpi.

Kontakt

Vis-supporten

Epost: Det här är en e-postadress

Telefon: 0470-58 20 20, knappval 2

Relaterade nyheter

Ny fras i Cosmic "infej"

16 maj 2019

Ny fras finns nu som kan användas när en infusion avslutas i efterhand. Frasen är infej följt av Entertryckning. Då skapas texten "Infusionen ej avslutad vid rätt tillfälle, infunderad dos kan därför...

Förtydligande om nya ikonen DOS i Cambio Cosmic

13 maj 2019

Ikonen DOS visas i patientlisten för en patient om: användaren har rättigheten att se informationen, dvs tillhör legitimerad yrkesgrupp att patienten har registrerad info hos eHälsomyndigheten, dvs ä...

Ändrade utdelningstider i Cambio Cosmic

8 maj 2019

Vi har ändrade tider för ordination av läkemedel x4. Från och med 10 maj 2019 kommer utdelningstiderna för läkemedel som ordineras x4 att vara klockan 07.00, 12.00, 17.00 och 22.00. Läkemedel som är v...

Utskrift av doseringsschema

16 april 2019

Nu är utskriften av doseringsschema från Utkorgen i Cambio Cosmic korrigerad och går att använda igen.