Sociala medier
Region Kronoberg använder sociala medier för att öka deltagandet i och förståelsen för Region Kronobergs arbete och skapa en bättre dialog med våra målgrupper. I vissa fall handlar det om regionövergripande konton som innehåller information till samtliga invånare och ibland är det inom specifika områden.
Region Kronobergs officiella konton i sociala medier:
Facebook: Information och nyheter till invånare.
Linkedin: Yrkesnätverk, jobbannonser och information om regionala satsningar.
Instagram: Vandringskonto där medarbetare och verksamheter visar upp sin vardag.
Regler för dialog
Vi vill gärna ha kommentarer och dialog i våra sociala medier, men modererar kommentarer för att det ska hållas en god och trevlig ton och för att diskussioner ska vara relevanta för ämnet.
Följande modereringsregler gäller oavsett kontots målgrupp eller innehåll:
- Skicka inte känslig information, till exempel personuppgifter, via våra sociala medier. Av sekretesskäl kan vi inte besvara inlägg kring enskilda ärenden eller patientfrågor via sociala medier.
- Vi tar bort inlägg eller kommentarer som innebär personangrepp, är kränkande, bryter mot lagar, innehåller desinformation, innehåller svordomar eller obscena ord eller saknar relevans för ämne.
- Vi undanber oss inlägg av politisk karaktär och reklam.
Tänk på att inlägg och kommentarer på våra konton i sociala medier blir allmänna handlingar och kan komma att diarieföras.