Projekt 1177 direkt
Via tjänsten 1177 direkt kan invånare söka vård digitalt. Invånaren kan skicka in sitt ärende dygnet runt och regionanställd vårdpersonal chattar eller har videosamtal med patient helgfria vardagar kl. 8-16.30. Alla offentliga vårdcentraler använder 1177 direkt. Ungdomsmottagningen i Växjö och Ljungby använder också 1177 direkt för kontakt med kurator.
Utveckling av 1177 direkt
- Förbättringsarbete av 1177 direkt pågår inom den offentliga primärvården.
- Det pågår ett arbete att undersöka hur de privata vårdcentralerna kan ansluta till 1177 direkt.
- Hälso- och sjukvårdens ledningsgrupp har beslutat att inga ytterligare verksamheter inom hälso- och sjukvården kommer att ansluta till nuvarande tjänst.
Målbild för 1177 direkt
Syftet med 1177 direkt är bland annat att förbättra den första kontakten med vården samt att erbjuda invånarna ett digitalt sätt att kontakta vården. Den invånare som vill kan fortsatt ringa sin vårdcentral för att söka vård.
Läs gärna målbilden för 1177 direkt. Målbilden förklarar och tydliggör förändringen som sker när 1177 direkt införs och används.
Kontakt

- E-post: therese.lindberg@kronoberg.se
- Telefon: 0470-58 62 49, 0790-67 51 22