
Kund- och verksamhetsservice
Kund- och verksamhetsservice erbjuder ett brett utbud av servicetjänster, främst inriktat mot administration, som ska underlätta vardagen för både invånare och medarbetare i Region Kronoberg. Genom ett framåtsträvande fokus med invånarna och medarbetarna i centrum ser vi till att möta kundernas behov på ett professionellt och engagerat sätt.
En verksamhet som består av fyra avdelningar
- Intern kundservice tar emot och handlägga beställningar & felanmälningar för hela regionservice, handlägger olika typer av kort och passagebehörigheter för medarbetarna. De ansvarar för all typ av service i Regionhuset.
- Kontaktcenter som har hand om kundtjänst för avgifts- och fakturafrågor och hanterar regelverken för taxor och avgifter för hälso- och sjukvård. De amsvarar för sjukhusreceptioner och självbetjäningsterminaler, teleservice och växel.
- Löneavdelningen ansvarar för allmän lönehantering och utbetalning, administration kring anställningar och intyg. De har hand om supportstöd och utbildningar för chefer och medarbetare. Administration kring pension och försäkringar.
- Ekonomiservice ansvarar för processerna utbetalningar, inbetalningar och finansiell redovisning. Utför löpande redovisning och upprättar månads- samt del- och helårsbokslut/-redovisning. Supportstöd och utbildning för chefer och medarbetare. Fakturahantering och ärendehantering med mera.