Uppgiftsväxling till administrativ personal
Genom uppgiftsväxling mellan vårdpersonal och administrativ personal frigörs tid som vårdpersonal kan lägga på patienter. Målet är att 30 procent av alla bokningar ska genomföras av administrativ personal.
Utbildningsmaterial
Varför ska vi uppgiftsväxla? Hur ska det gå till? Läs gärna ppt:n för att få reda på mer.
Läs gärna mer om varför och hur vi ska uppgiftsväxla, ppt öppnas i nytt fönster.
Det finns ett antal utbildningar framtagna. Beroende på vilka kunskaper du har inom området sedan tidigare anpassar du själv vilka delar du behöver tillgodose dig.
Utbildningar kopplade till att boka och kalla patient i Cosmic
I dokumentet beskrivs definitionen för olika begrepp som används för
resursplanering och vårdadministration i Cosmic. Samt var i Cosmic de skapas
och/eller återfinns.
Läs termbanken för resursplanering och administration, pdf, öppnas i nytt fönster
Instruktioner
Förberedelser inför uppgiftsväxling, pdf, öppnas i nytt fönster
Instruktion för att hitta ej aktuella åtgärder i Cosmic, pdf, öppnas i nytt fönster.
Lokala rutiner för registrering av bokningsunderlag, pdf, öppnas i nytt fönster
Kontakt

- E-post: anna-maria.konigsson@kronoberg.se
- Telefon: 0470-58 32 57

Samordnare taligenkänning/boka-kalla sjukhusvård
- E-post: ulrika.wiesel@kronoberg.se
- Telefon: 0470-58 97 14, 0767-25 96 79

Samordnare taligenkänning/boka-kalla PPR
- E-post: margaretha.danielsson@kronoberg.se
- Telefon: 0472-59 43 34, 0709-84 47 68

Samordnare taligenkänning/boka-kalla specialistpsykiatrin
- E-post: lina.f.karlsson@kronoberg.se
- Telefon: 0470-58 81 80, 0767-20 76 84