Beställningar

Här presenteras beställningsbara delar i Cosmic och för nationella tjänster. För varje beställning finns ett beställningsunderlag med uppgifter som behövs för att utföra beställningen. I vissa fall finns även ett regelverk att följa i underlaget.

Beställningsunderlaget hämtas, fylls i, sparas och bifogas till en beställning i IT-portalen.

IT-portalen (intern länk)

Beställ innehåll i Cosmic och andra tjänster inom VIS

Har ni behov av ett digitalt formulär som invånaren ska fylla i inför eller efter ett besök?

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.

En medarbetare på VIS kommer att kontaktar er och tillsammans hittar vi den bästa möjligheten för ert formulär.

Beställningsunderlag, word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Har ni behov av en gemensam postlåda, med en gemensam bevakning i Cosmics meddelandefunktion messenger så kan ni använda er av ett funktionskonto.

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.

Beställningsunderlag funktionskonto i messenger, word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Om ni är i behov av en gemensam tidbok i Cosmic, utöver personliga tidböcker, kan ni använda er av en funktionstidbok kopplad till en yrkesroll.

Fyll i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.

Beställningsunderlag (word)

IT-portalen (intern länk)

Digitala kallelser

För att kunna skicka digitala kallelser från Cosmic behövs det en behörighet på enhetsnivå.
Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlag och bifoga i ett ärende via IT-portalen.

Beställningsunderlag uppstart digitala kallelser

IT-portalen (intern länk)

Kallelse för fiktiva enheter

Innan beställning för kallelse för fiktiva enheter skickas in ska man ta del av informationen nedan:

Information - Kallelse för fiktiva enheter

Därefter fylls beställningsunderlaget i och bifogas i ett ärende via IT-portalen.

Beställningsunderlag Ta bort eller Ny beställning - Kallelse för fiktiva enheter

När ni har behov av en ny läkemedelsmall, fyll i beställningsunderlaget nedan och bifoga i en beställning via IT-portalen.

Beställningsunderlag

IT-portalen

Är ni i behov av nya eller vill ändra på befintliga aktiviteter eller paket i Nova?

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.

Beställningsunderlag Nova, word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

 

Förstärk patientens delaktighet genom att komma igång eller utöka fler vårdtjänster för webbtidbokning via 1177.

Gör en beställning genom att lägga ett ärende till Vårdinformationssystem (VIS) i IT-portalen. 

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

VIS kontaktar er och tillsammans kan vi under samtalet skapa möjlighet att komma igång eller utöka webbtidboken i Cosmic.

Om du vill beställa avbokningsbara tider så fyller du i beställningsformuläret nedan och lägg ett ärende till Vårdinformationssystem (VIS) i IT-portalen. 

Beställningsformulär avbokningsbar via webbtidbok, word, öppnas i nytt fönster

Senast uppdaterad: 25 april 2025