Beställningar
Här presenteras beställningsbara delar i Cosmic och för nationella tjänster. För varje beställning finns ett beställningsunderlag med uppgifter som behövs för att utföra beställningen. I vissa fall finns även ett regelverk att följa i underlaget.
Beställningsunderlaget hämtas, fylls i, sparas och bifogas till en beställning i IT-portalen.
Beställ innehåll i Cosmic och andra tjänster inom VIS
Har ni behov av ett digitalt formulär som invånaren ska fylla i inför eller efter ett besök?
Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.
En medarbetare på VIS kommer att kontaktar er och tillsammans hittar vi den bästa möjligheten för ert formulär.
Har ni behov av en gemensam postlåda, med en gemensam bevakning i Cosmics meddelandefunktion messenger så kan ni använda er av ett funktionskonto.
Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.
Beställningsunderlag funktionskonto i messenger, word, öppnas i nytt fönster
Om ni är i behov av en gemensam tidbok i Cosmic, utöver personliga tidböcker, kan ni använda er av en funktionstidbok kopplad till en yrkesroll.
Fyll i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.
Digitala kallelser
För att kunna skicka digitala kallelser från Cosmic behövs det en behörighet på enhetsnivå.
Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlag och bifoga i ett ärende via IT-portalen.
Beställningsunderlag uppstart digitala kallelser
Kallelse för fiktiva enheter
Innan beställning för kallelse för fiktiva enheter skickas in ska man ta del av informationen nedan:
Information - Kallelse för fiktiva enheter
Därefter fylls beställningsunderlaget i och bifogas i ett ärende via IT-portalen.
Beställningsunderlag Ta bort eller Ny beställning - Kallelse för fiktiva enheter
När ni har behov av en ny läkemedelsmall, fyll i beställningsunderlaget nedan och bifoga i en beställning via IT-portalen.
Är ni i behov av nya eller vill ändra på befintliga aktiviteter eller paket i Nova?
Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.
Beställningsunderlag Nova, word, öppnas i nytt fönster
IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster
Har ni behov av att utveckla er dokumentation på enheten?
Beställ genom att fylla i ett beställningsunderlag nedan och bifoga det i ett ärende via IT-portalen.
Beställningsunderlag av nya sökord, ny eller ändrad mall word, öppnas i nytt fönster
Beställningsunderlag av ny eller ändrad fras, word, öppnas i nytt fönster
Beställningsunderlag av ny eller ändrad vårdplan, word, öppnas i nytt fönster
Beställningsunderlag av journaltabell, word, öppnas i nytt fönster
Förstärk patientens delaktighet genom att komma igång eller utöka fler vårdtjänster för webbtidbokning via 1177.
Gör en beställning genom att lägga ett ärende till Vårdinformationssystem (VIS) i IT-portalen.
IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster
VIS kontaktar er och tillsammans kan vi under samtalet skapa möjlighet att komma igång eller utöka webbtidboken i Cosmic.
Om du vill beställa avbokningsbara tider så fyller du i beställningsformuläret nedan och lägg ett ärende till Vårdinformationssystem (VIS) i IT-portalen.
Beställningsformulär avbokningsbar via webbtidbok, word, öppnas i nytt fönster