Beställningar

Här presenteras beställnigsbara delar i Cosmic och för nationella tjänster. För varje beställning finns en mall, med uppgifter som behövs för att utföra beställningen. I vissa fall finns även ett regelverk att följa i mallen.

Beställningsmallen hämtas, fylls i, sparas och bifogas till en beställning i IT-portalen.
(IT-portalen/Registrera/Beställa/Vårdinformationssystem)

IT-portalen beställning vårdinformationssystem och nationella tjänster

Behörighet Ny/Ändra/Avsluta

Ny behörighet eller avslut av behörighet görs via anställningspaketet (Region Kronoberg) samt i ett specifikt beställningsformulär för Cosmic. Ändringar av en behörighet görs direkt via behörighetsformulär Cosmic samt av kommuner.

Anställningspaketet 

Behörighetsformulär Cosmic 

Beställ behörighet till behörighetsformulär Cosmic (IT-portalen/Registrera/Beställa/Vårdinformationssystem)

FAQ - Förändrad inloggning för kommuner

Verksamhetschef beställer behörighet till användare som ska genomföra loggkontroller för Cosmic och de nationella etjänsterna som t ex NPÖ. Det behövs två beställningar för att få den samlade behörigheten inkl behörighet till mapp för att dokumentera loggkontroll.

1. Loggkontroll Cosmic via verktyget Business Objects (BO)

Beställningen hateras av Lednings- och analysenheten.

Beställ av uppföljning och analys  (Registrera/Uppföljning och analys/Beställning/Beställning och behörighet)

2. Loggkontroll nationella eTjänster samt behörighet till mapp för dokumentation av samtliga loggkontroller

Beställnigen hanteras av IT.

Beställ via IT-portalen (snabblänk)

Har ni behov av att medicinska sekreterare ska kunna signera journalanteckningar. Det kan t ex vara dokumentation av administrativ karaktär eller inskannade redan signerade dokument från vårdtillfälle. 

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende till VIS-supporten.

Beställningsunderlag - behörighet att signera journal som medicinsk sekreterare

IT-portalen (ärende)

 

 

 

 

 

Beställ innehåll i Cosmic och andra tjänster inom VIS

Har ni behov av ett digitalt formulär som invånaren ska fylla i inför eller efter ett besök?

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende till VIS-supporten.

En medarbetare på VIS kommer att kontaktar er och tillsammans hittar vi den bästa möjligheten för ert formulär.

Beställningsunderlag, word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (ärende), öppnas i nytt fönster

Formulär för uppstart av digitala kallelser

Beställ genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga som ett ärende via IT-portalen.

Beställningsunderlag, word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (ärende), öppnas i nytt fönster

 

Har ni behov av en gemensam postlåda med en gemensam bevakning i Cosmics meddelandefunktion messenger.

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende till VIS-supporten.

Beställningsunderlag funktionskonto i messenger

IT-portalen (ärende)

Har ni behov av en ny läkemedelsmall i Cosmic?

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende till VIS-supporten.

Beställningsunderlag ny läkemedelsmall

IT-portalen (ärende)

Har ni behov av att utveckla era sökordsmallar på enheten.

Beställa detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende till VIS-supporten.

Beställningsunderlag för sökordsmall

IT-portalen (ärende)

Förberedelser inför uppstart av videomöten i vården

Beställningar som behövs

Skype installation av program/dator (45 SEK per månad & dator)

Skype behörighet till program/användare (Om flera användare ska beställas samtidigt kan ni skriva alla användarid i kommentarsfältet istället för en beställning/användare)

Utrustning som rekommenderas

IT-portalen (Registrera » Beställa » Datorer och tillbehör » Se nedan)

» Tillbehör/kameror
Logitech Webbkamera C922 (artnr P0630)

»Tillbehör/headset

Jabra Evolve 40 Stereo Headset (artnr P0346)

 
För teamsamtal rekommenderas denna högtalare

» Tillbehör/högtalare

Jabra Speak 710 MS (artnr P0656)

Förstärk patientens delaktighet genom att komma igång eller utöka fler vårdtjänster för webbtidbokning via 1177.

Gör en beställning via länken nedan.

IT-portalen (ärende)

VIS kontaktar er och tillsammans kan vi under samtalet skapa möjlighet att komma igång eller utöka webbtidboken i Cosmic.

 

Senast uppdaterad: 6 november 2020