Beställningar

Här presenteras beställningsbara delar i Cosmic och för nationella tjänster. För varje beställning finns en mall, med uppgifter som behövs för att utföra beställningen. I vissa fall finns även ett regelverk att följa i mallen.

Beställningsmallen hämtas, fylls i, sparas och bifogas till en beställning i IT-portalen. IT-portalen/Registrera/Beställa/Vårdinformationssystem

IT-portalen (intern länk) öppnas i nytt fönster

Beställ innehåll i Cosmic och andra tjänster inom VIS

Har ni behov av ett digitalt formulär som invånaren ska fylla i inför eller efter ett besök?

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlaget nedan och bifoga i ett ärende via IT-portalen.

En medarbetare på VIS kommer att kontaktar er och tillsammans hittar vi den bästa möjligheten för ert formulär.

Beställningsunderlag, word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Har ni behov av en gemensam postlåda med en gemensam bevakning i Cosmics meddelandefunktion messenger.

 

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlag och bifoga i ett ärende via IT-portalen. 

Beställningsunderlag funktionskonto i messenger, word, (intern länk) öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Om ni i behov av en gemensam tidbok i Cosmic som inte är knuten till en person kan ni använda er av en funktionstidbok.

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlag och bifoga i ett ärende via IT-portalen. 

Beställningsunderlag (intern länk), word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Har ni behov av en ny läkemedelsmall i Cosmic?

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlag och bifoga i ett ärende via IT-portalen. 

Beställningsunderlag ny läkemedelsmall,word, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Taligenkänning håller på att breddinföras i Region Kronoberg. 

Här kan du läsa mer om hur breddinförandet går till.

Här kan ni som redan använder taligenkänning  i Cosmic beställa nya ord, autotext och kommandon.

Beställ detta genom att fylla i beställningsunderlag och bifoga i ett ärende via IT-portalen. 

Beställningsformulär ord, autofraser, kommandon och uppföljning användare av taligenkänning, xls, öppnas i nytt fönster

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

Förberedelser inför uppstart av videomöten i vården

Beställningar som behövs:

Skype installation av program/dator (intern länk) 

45 SEK per månad och dator.

Skype behörighet till program/användare (intern länk) 

Om flera användare ska beställas samtidigt kan ni skriva alla användar-id i kommentarsfältet istället för en beställning/användare.

Utrustning som rekommenderas

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster 

(Registrera » Beställa Datorer och tillbehör » Se nedan)

» Tillbehör/kameror
Logitech Webbkamera C922 (artnr P0630)

»Tillbehör/headset
Jabra Evolve 40 Stereo Headset (artnr P0346)

För teamsamtal rekommenderas denna högtalare

» Tillbehör/högtalare
Jabra Speak 710 MS (artnr P0656)

Förstärk patientens delaktighet genom att komma igång eller utöka fler vårdtjänster för webbtidbokning via 1177.

Gör en beställning via länken nedan.

IT-portalen (intern länk), öppnas i nytt fönster

VIS kontaktar er och tillsammans kan vi under samtalet skapa möjlighet att komma igång eller utöka webbtidboken i Cosmic.

Senast uppdaterad: 20 oktober 2022