Egenmonitorering
Med tjänsten egenmonitorering kan patienten mäta och följa sina värden hemifrån och vården kan ta del av mätresultaten. Patient och vårdpersonal kan kommunicera med varandra på distans, via chatt. Patienten får bättre kontroll på sin sjukdom och får en tydlig signal om värdena går åt fel håll. Det ger både patient och vårdpersonal möjlighet att agera snabbare.
Data från patienten (från medicinteknisk utrustning, formulär eller skattningar) förs över på ett säkert sätt direkt via en app på patientens mobil eller läsplatta, till en plattform som vården använder. Patienten måste ha Mobilt BankID för att kunna logga in i tjänsten.
Support
Kontakta företaget ImagineCares support för vårdpersonal och patienter.
Telefon: 08-520 277 35 Mejl: support@imaginecare.com
Supporten har öppet helgfria vardagar 8-17.
Frågor om införandet i Kronoberg
Mejla gärna egenmonitorering@kronoberg.se
Användarstöd
Informationsmaterial
Logistikblad till patient (pdf).
Detta får patienten tillsammans med mätutrustningen.
Meddelande till patient via 1177 personalverktyget (pdf)
OBS! Detta meddelande är inlagt i 1177 personalverkyget.
Ett mejl skickas från leverantören till patient när patienten har blivit upplagd i systemet.