Kommunikationsavdelningen

Kommunikationsavdelningens uppdrag är att vara ett kommunikationsstöd till hela organisationen, för både intern och extern kommunikation. Avdelningen jobbar både strategiskt och operativt. En viktig uppgifter är att bidra till att skapa en kommunikativ organisation, med öppenhet, tydlighet, delaktighet och välfungerande kommunikationsvägar.

Kommunikationsavdelningen är centralt organiserad med uppdraget att stötta hela organisationen, med såväl med strategiska som operativa kommunikationsuppdrag, internt och externt:

  • Vi är rådgivare och coachar organisationen, till exempel regionens ledningsgrupper och chefer, i kommunikationsfrågor.
  • Vi ansvarar för, administrerar och utvecklar Region Kronobergs övergripande kanaler: webbplatser, intranät, sociala medier, nyhetbrev, övergripande informationsmaterial med mera.
  • Vi genomför kommunikationsinsatser och erbjuder hjälp-till-själv-hjälp i form av bland annat mallar och utbildningar.

Här arbetar kommunikationsstrateger och kommunikatörer, några med specialistkompetenser som till exempel grafisk formgivning, kriskommunikation, media och webb. 

Porträtt Kristina Jordevik
Kristina Jordevik
Kommunikationsdirektör

Relaterade länkar

Mediaservice

Sociala medier

Senast uppdaterad: 17 februari 2025